Remarketing in 5 stappen

Deze sneakers achtervolgen u

Bent u ook al eens achtervolgd door een paar schoenen? Het overkomt de besten: u bent aan het surfen, accepteert cookies en plots volgt het paar roze sneakers dat u zo-even bewonderde u over het hele internet. Die plotse advertenties lijken wel magie, alsof ‘het internet’ uw gedachten kan lezen. Maar hoe gaat die remarketing nu in zijn werk? Bij wie klopt u aan voor uw remarketing? En waarom is het ook voor úw zaak een goed hulpmiddel?

Win advies voor remarketing

Met remarketing toont u gerichte advertenties op blogs en websites aan surfers die een bepaald product op uw website bekeken. En via de netwerken van Google AdWords en Facebook start u zo een campagne op.  In tegenstelling tot een gewone advertentiecampagne in AdWords kunt u een remarketing actie niet op 1-2-3 zelf instellen. Toch niet zonder een beetje technische kennis. Het is comfortabeler om een expert onder de arm te nemen. En als die eerste campagne aansloeg, kunt u later altijd zelf een poging wagen.

Google AdWords remarketing in vijf stappen

Zo gaat remarketing via Google AdWords in zijn werk:

  1. AdWords geeft u een remarketing tag (een stukje code) die u op al uw webpagina’s plakt.
  2. Maak lijsten aan voor bezoekers die naar uw populaire productcategorie kijken bv. sneakers.
  3. Wanneer iemand cookies accepteert en de pagina onderzoekt, belandt die op uw remarketinglijst.
  4. Maak een advertentie over sneakers voor op websites in het Google Display netwerk. Nog beter: toon dat product waar de bezoeker het langst naar gluurde (bv. die roze sneakers).
  5. Remarketing werkt als een virtueel geheugensteuntje. ‘Juist! Die roze sneakers. Ik sleep ze meteen in mijn winkelmandje.’

Waarom remarketing ook voor uw bedrijf interessant is

Of u nu een webshop hebt of een fysieke winkel, tuinslangen verkoopt of verzekeringen, remarketing past goed bij de nieuwe, persoonlijke reclametrend.

Ter vergelijking: reclamespots via televisie uitzenden is soms met een kanon op een mug schieten. U weet hoogstens welk profiel of welke ruime leeftijdscategorie op dat moment voor de televisie zit. Maar u weet niet of deze persoon ’s morgens cornflakes eet, last heeft van roos, of een nieuwe auto nodig heeft. Bij remarketing heeft u meer specifieke informatie in handen: u weet immers welke websites en webpagina’s deze persoon bezocht heeft. Bovendien heeft het mobiele publiek het televisiepubliek al ingehaald qua omvang.

Conclusie: naast uw ‘gewone’ advertentiecampagne op Google loont remarketing de moeite. En er zijn zeker betaalbare marketingservices voor handen, zodat u zich focust op uw dagelijkse bedrijfsbeheer als ondernemer. Veel succes!

gg-image-puppet

Digitaldays.be

is het kennisplatform van goudengids.be.

Boek vrijblijvend een afspraak met één van de digitale adviseurs van FCR Media Belgium of ontdek het aanbod op fcrmedia.be.