Meer plaats voor Google-advertenties

Voortaan ziet u meer Google-advertenties. De Amerikaanse internetreus wil namelijk nog meer ruimte vrijmaken voor reclame in zijn zoekmachine en vooral op Google Maps.

 

Nog meer Google-advertenties

De Amerikaanse reus heeft een reeks veranderingen aangekondigd voor adverteerders, zodat hun reclame beter is afgestemd op mobiele gebruikers. Zo zullen er streekgebonden advertenties verschijnen op Google Maps en Google.com, de zoekmachine. Een voorbeeld? Stel dat een gebruiker zoekt op de trefwoorden ‘kledingwinkel’ of ‘reparatie computer Ekeren’. Dan verschijnen er meer advertenties over lokale winkels.

Nieuwe advertenties op Google Maps

Google experimenteert op Maps met een reeks formats. Zo verschijnen er op de kaarten gesponsorde speldjes van restaurants, cafés of tankstations op de route van de gebruiker. Alweer een nieuwe manier om uw zaak in de kijker te zetten!

Meer omschrijvingen op AdWords

En dat is niet alles. Ook op het advertentieplatform Google AdWords treft u nieuwigheden aan. Wist u dat de eerste zoekresultaten op Google eigenlijk advertenties zijn? (Er staat Adv. naast.) Voortaan krijgt u extra tekens om de zichtbare titel en de omschrijving in te vullen. Gedaan dus met frustraties over schrappen. Want nu kunt u uw producten en diensten uitgebreider omschrijven voor uw klanten.

Bron: Google

gg-image-puppet

Digitaldays.be

is het kennisplatform van goudengids.be.

Maak een vrijblijvende afspraak met één van de digitale adviseurs van FCR Media Belgium of ontdek het aanbod op fcrmedia.be.