Hoe u tweet voor Google

Optimaliseer uw Twitter-profiel voor Google (=SEO) zodat meer klanten en geïnteresseerden u vinden. Hieronder vindt u enkele tips om uw bedrijfsaccount zo in te vullen dat u een prima indruk maakt én sneller gevonden wordt.

Wist u dat u ook uw sociale media-profielen op Twitter, Facebook en YouTube best zoekmachinevriendelijk maakt? Ook daar moedig je de spiders van Google best aan om hun weg te vinden naar uw bedrijfsinformatie.
Zes tips om uw Twitter-account te optimaliseren voor Google (SEO):

Kies een relevante gebruikersnaam. Het is verstandig om hiervoor de bedrijfsnaam te gebruiken, of indien mogelijk de bedrijfsnaam in combinatie met een relevant zoekwoord: bijvoorbeeld @PDSadvocaten. Het is niet erg anders dan het kiezen van een URL voor een website.

Vul de biografie in. Het zou u verbazen hoeveel bedrijven dit veld leeglaten, of tekst invullen zonder zoekwoorden over wat voor bedrijf het is en wat ze doen. Deze tekst helpt toevallige bezoekers niet alleen om u te herkennen, maar wordt ook doorzocht als personen binnen Twitter en Google zoeken. U hebt 160 tekens, dus gebruik die ook!

Benut de profielafbeelding en de coverfoto. Foto’s leuken uw profiel op en geven u een professioneel imago. Geef ze vervolgens een relevante naam en upload die niet gewoon als afbeelding IMG_6837493783.jpg. Wat dacht u van PDS-advocaten-logo.jpg? Zo wordt de afbeelding sneller gevonden op Google als iemand bepaalde afbeeldingen zoekt.

Gebruik zoekwoorden in tweets. Ook dit helpt wanneer personen zoeken op Twitter en Google. Dat betekent niet dat u over Lady GaGa of Justin Bieber moet kletsen, maar dat u woorden en zinnen gebruikt die relevant zijn voor de sector waarin u actief bent. Bijvoorbeeld: #bouwen #renovatie #vastgoed

Stimuleer retweets. Met retweets bevestigt u uw status en krijgen nieuwe, niet-volgers op Twitter uw naam te zien. Maak uw tweets dus zo deelbaar mogelijk. Begrens ze op maximaal 120 tekens (zodat er niet in de tekst geknipt hoeft te worden) en maak de boodschap interessant voor de lezers. Zouden zij die boodschap willen verspreiden? Ook een afbeelding in uw tweet trekt de aandacht.

Link naar en vanuit uw Twitter-account. Zet op de website een link of icoontje naar de Twitter-account. Hoe meer links naar Twitter van bronnen buitenaf, hoe meer klanten en gebruikers u vinden en volgen. Doe ook het omgekeerde: link vanuit uw bio en tweets naar uw bedrijfswebsite. Zo verhoogt u ook daar het verkeer.

 

gg-image-puppet

Digitaldays.be

is het kennisplatform van goudengids.be.

Boek vrijblijvend een afspraak met één van de digitale adviseurs van FCR Media Belgium of ontdek het aanbod op fcrmedia.be.

 

 

twittercartoon